I dag skriver vi om de ökande illegala streamingtjänsterna samt om Börje Salming och artros – läs gärna vidare!

innebandyklubba bollarI Metro kan vi läsa att illegal streaming ökar explosionsartat i Sverige, där Swefilmer är det tredje snabbaste ökande sökordet på Google. Anledningen är att det känns mer säkert för användarna, de behöver inte ladda ner en film eller en serie, de kan titta direkt på datorn från nätet – streama. Vilka som står bakom just sajten swefilmer är okänt i dagsläget, men det kan spåras till London. Samtidigt växer även Netflix och HBO Nordic, som är två av de lagliga alternativ som finns därute.

Många är det som till skillnad från film och serier, vill streama sport. Sport som ishockey, fotboll med alla dess ligor och divisioner, innebandy, tennis och allt möjligt annat. Det finns flera lagliga alternativ att välja på när det kommer till just sportstreaming.

Salming med sitt egna märke

Inom just hockey är Börje Salming en riktig legend, I DN kan vi läsa att det hårda livet ute på isen har medfört skador som fortfarande värker i den gamla legendarens kropp. Artros i armar och knän, men däremot ingen som helst ånger för ishockeykarriären borta i Toronto och NHL. Numer har även Börje ett märke med bland annat sportprylar, söker du på ”Salming innebandy” på nätet finns det massor av innebandysaker som klubbor och skor och skydd.

I SvD kan vi läsa att artros vanligare bland just idrottare, och särskilt på elitnivå. Artros är för övrigt en successiv nedbrytning av ledbrosk och gör en både stel och kan göra ont på ett värkande sätt. I en artikel som vi hittar i tidningen Expressen finns tips på hur man kan göra övningar mot artros:

  • Träna helst fyra gånger i veckan.
  • Välj minst 3-4 övningar per gång.
  • Varje övning bör göras cirka 15 gånger.
  • Orkar du inte 15 gånger så gör så många du orkar.
  • Balansövningarna kan du göra tre gånger, 30-60 sekunder per gång. Jobba med båda sidorna av kroppen.
  • Ta hjälp av en stol för att hålla balansen i de stående övningarna.
  • Du kan känna av smärta under och efter träningen, men den ska vara ”normal” efter 24 timmar efter träningen. Annars har du tagit i för mycket.